Wednesday 12 February 2014

PENYERTAAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT DAERAH BEAUFORT 2014


"Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah"

Tema Sambutan Maulidur Rasul tahun ini. Sambutan peringkat daerah Beaufort tahun ini diadakan pada hari Khamis 13hb Feb 2014.(hari ini dan sedang  berlangsung  ketika artikel ini dibuat)





Sekolah ini bersama KRT Kg Lumadan berganding bahu menyertai perarakan dan pertandingan sepanduk . Murid tahun 5 dan 6 dilibat sertakan kali ini selain guru dan ahli jawatankuasa KRT Kg Lumadan.


Walau dalam keadaan cuaca mendung. Ia tidak membantutkan semangat murid dan ahli perarakan lain kekal setia dalam majlis berkenaan.


Sepatutnya hari ini seluruh warga pendidik turut menyertai perarakan ini. Namun, tidak semua guru berkesempatan hadir kerana terlibat dengan banjir dan laluan jalan raya menghubungi ke Beaufort dari rumah mereka telah ditenggelami air banjir.

Beberapa pasukan lain sempat dirakam oleh lensa warga pendidik, memeriahkan semangat sambutan Maulidur rasul tahun ini. ( gambar Dikongsikan dalam artikel ini)









Menurut tatacara majlis ini, selepas penghakiman dilakukan ke atas sepanduk yang menyertai pertandingan sepanduk. Perarakan akan dibuat iaitu bermula dari tapak tamu Beaufort bergerak mengelilingi pekan Beaufort dan kembali ke tapak tamu berkenaan sebelum masuk ke dewan Pak Musa bagi acara seterusnya.

Kemungkinan tahun ini hanya pertandingan sepanduk dan majlis tilawah Al-Quran sahaja diadakan serentak. Manakala pertandingan Marhaban dan Nasyid akan diadakan pada program yang lain.










All the best pasukan SAN Lumadan dan KRT Kg Lumadan.

Akan disambung artikel lain selepas ini.

1 comment:

  1. Lebih meriah lg jika semua guru dpt bkumpul brsama2..bencana banjir mnjdkn beberapa org guru x dpt melewati jln :(

    ReplyDelete